Projectes #SerraInnova

Mòbils.edu

El Mòbils.edu, és un projecte d’innovació en el qual participa el centre, per tal de desenvolupar la competència digital dels nostres alumnes. Que sigui una eina bàsica per accedir a diferents continguts de tots els àmbits per esdevenir ciutadans, participatius de la nostra societat.

El que pretenem és que els alumnes del Serra de Marina aprenguin, no solament a utilitzar els dispositius mòbils, sinó també a fer-ne un ús responsable tenint en compte diferents aspectes ètics i legals i actuar de forma crítica i prudent.

També utilitzarem aquest projecte per afavorir la inclusió de l’alumnat amb necessitats educatives a l’aula ordinària.

IMG-4365jpg
PHOTO-2023-04-22-20-01-19jpg
40fa5915-072d-4545-b456-94037c153887JPG
c8193cad-c6e7-435a-bf24-ce1365c8a940JPG
f6edfd63-7d73-471e-9d65-f974110bb918JPG
IMG_7758JPG
IMG_8825HEIC
IMG_8829HEIC
IMG_9224HEIC
IMG_9228HEIC
IMG_9229HEIC
IMG_9230HEIC
IMG_9667HEIC
IMG_9668HEIC
previous arrow
next arrow

La finalitat del programa d’innovació pedagògica mòbils.edu és l’impuls de la tecnologia digital en els centres i, especialment, els dispositius mòbils, com a eina educativa estratègica per al desenvolupament curricular, el treball competencial, l’educació inclusiva, l’acció tutorial i la gestió de la convivència i de les relacions humanes per promoure l’èxit educatiu.

US PRESENTEM LA NOVA AULA DE CREACIÓ DIGITAL DE L’ESCOLA

Pla d’impuls a la lectura

L’escola participa del programa del Pla Nacional de la lectura del Govern de Catalunya amb el suport del Departament d’Ensenyament, potenciant la lectura sistemàtica en totes les àrees i matèries del currículum al llarg de tota l’escolaritat bàsica, amb la finalitat de millorar la competència lingüística, base de tots els aprenentatges.

Els seus objectius generals són:

Millorar la capacitat de comprendre textos per augmentar el rendiment acadèmic de tot l’alumnat.

Aconseguir que els infants i joves assumeixin les seves responsabilitats com a aprenents autònoms amb capacitat per accedir a la informació i al coneixement, fent de la lectura una de les eines bàsiques per a l’aprenentatge en totes les àrees i matèries del currículum.

Formar bons lectors que gaudeixin i aprenguin llegint.

Tenint en compte aquest objectius, l’escola ho articula al voltant de tres eixos:

Saber llegir

L’aprenentatge de la lectura representa el desenvolupament de la capacitat de llegir, de comprendre i d’interpretar textos. L’assoliment de les habilitats funcionals bàsiques de lectura correspon al cicle inicial de primària i és en aquest cicle on s’han de prendre les mesures de suport necessàries amb els alumnes que hi presenten dificultats. Corresponen als cicles posteriors de primària continuar el treball de les estratègies lectores, adaptades, òbviament, a les exigències de cada nivell educatiu.

Llegir per aprendre

La competència lingüística en general i la comprensió lectora en particular són a la base de qualsevol aprenentatge. En el cas concret de la comprensió lectora el seu domini és cabdal per tenir èxit escolar. Els alumnes han de desenvolupar la seva responsabilitat en l’aprenentatge, sent conscients de les estratègies específiques que fan servir en cada àrea del coneixement. A més, han de tenir la capacitat d’usar la lectura com a eina d’accés a la informació, la descoberta i l’ampliació de coneixements, és a dir, l’ús de la lectura esdevé un instrument d’aprenentatge a totes les àrees i matèries del currículum.

Gust per llegir

S’adquireix desenvolupant l’hàbit lector i fomentant la lectura sistemàtica en qualsevol suport, aprenent a reflexionar sobre el que s’ha llegit, sabent-ho explicar mitjançant evidències orals o escrites i sabent-ho compartir amb els altres.

Hort

L’hort de l’escola és un model pràctic, a escala reduïda, d’organització biològica i ecològica, on es poden descobrir i aprendre les transcendents i estretes relacions entre l’ésser humà i la natura.

Disposar d’aquest petit espai de conreu esdevé enriquidor per tota comunitat educativa. Les activitats que es realitzen i les experiències que es viuen entorn de l’hort, desperten facetes i potencials que difícilment es poden activar tan sols recorrent als llibres.

Destaquem que l’hort és un majestuós ecosistema on contínuament es produeixen interaccions vitals de tots els éssers vius, on tots estan directament lligats i depenen uns dels altres: la terra, l’aigua, l’aire, la llum i la radiació del sol. 

Amb aquesta activitat potenciem el treball en grup i la col·laboració mútua entre els alumnes. Oferint a l’escola un veritable model didàctic, on aprenen i comprenen en la pràctica els conceptes de biodiversitat, ecosistemes, ecologia bàsica, integració amb l’ambient o respecte vers el medi.

1a509e08-366f-4532-b59b-d9f401ab454fjpg
c46eeb9d-d485-4b81-9ae8-21fd3b8c4f6fjpg
IMG_20221115_102150jpg
IMG_20221115_112655jpg
IMG_9976JPG
IMG_9981JPG
previous arrow
next arrow

L’hort ens permet dur a terme diferents tipus d’activitats amb els alumnes:

Activitat de sessió única:

Permeten que amb un temps acotat els alumnes experimentin, construeixin observin i facin anàlisis de resultats.

Activitats obertes curtes: 

Les duem a terme amb dues o tres sessions fent activitats que requereixin una recerca d’informació o un temps d’espera i repòs de petits experiments. 

Activitats de seguiment puntual: 

Activitats que permeten fer un seguiment basat en l’observació per veure els resultats, realitzar-ne anotacions i extreure’n conclusions. 

Activitats de temporada: 

Activitats experimentals que poden durar tot el curs que requereixen un període llarg d’execució. Es mouen en funció del cicle de creixement de les plantes. Per dur-les a terme caldrà realitzar anotacions i registres puntual. 

Empatitzem

El projecte Empatitzem, és un projecte en el qual fem partícips als alumnes de l’escola per repensar i crear un nou pati per l’escola, reflexionant sobre les desigualtats de gènere i millorar la seva configuració.

Intentant millorar l’espai com a espai de gaudi, però també tenint en compte altres aspectes importants en el desenvolupament dels infants, com consolidar habilitats socials i emocionals, treballar en equip, resoldre problemes a través del joc, etc.

El projecte ens proposa analitzar el pati, reflexionar sobre aquest, imaginar possibles canvis que hi podríem fer i dur-ho a terme, transformant l’espai en un lloc on tots els alumnes hi tenen cabuda i no es discrimina a ningú segons l’ús que en vulgui fer dir l’espai, ja sigui, jugar d’una manera activa, tenir un espai on parlar amb els seus companys i companyes o simplement descansar i recuperar forces.

Tot aquest procés de canvi l’hem dut a terme gràcies al treball conjunt entre l’equip d’arquitectes Equal Saree i l’escola, basant-nos en “El pati de l’escola en igualtat. Guia de diagnosi i intervenció amb perspectiva de gènere”, realitzant formacions per aplicar noves metodologies d’ús d’aquest espai.

1
2
3
Empatitzem
previous arrow
next arrow