Educació Infantil

Ambients

Els ambients d’aprenentatge són una metodologia de treball activa on l’alumne esdevé en el constructor del seu propi procés d’aprenentatge a partir de les pròpies experiències viscudes i en interrelació amb els companys i companyes.

Els ambients a l’escola Serra de Marina se centren en:

  • L’aprenentatge dels infants.
  • El desenvolupament de les experiències a través de l’emoció.
  • La descoberta de noves propostes, materials i situacions d’aprenentatge.
  • L’infant coma centre de l’aprenentatge
  • El desenvolupament dels vincles entre els nens i nenes i els educadors.
  • La investigació com a camí per a resoldre reptes.
  • Un aprenentatge significatiu i contextualitzat.
  • A partir d’interessos i experiències properes del nostre alumnat.
Ambient1jpg
Ambient2jpg
Ambient3jpg
IMG20230427132516jpg
IMG20230427132634jpg
IMG20230427132747jpg
IMG20230427133000 (1).jpg
IMG-20230427-WA0022.jpg
IMG-20230427-WA0025.jpg
previous arrow
next arrow

El paper del docent és d’acompanyant en les propostes que es plantegen en els diferents contextos ajudant als infants a explorar al màxim les seves potencialitats. L’observació directa de l’alumnat proporciona informació del seu desenvolupament i els ajuda a fer-los créixer a través de la proposta de nous reptes.

Per això l’equip educatiu recull l’evolució dels infants de manera individual i col·lectiva i que al finalitzar els trimestres es materialitza en un informe sobre les experiències viscudes, les capacitats desenvolupades i les fites aconseguides.

Es realitzen dos cops a la setmana en grups heterogenis amb grups d’alumnes de P3 a P5 internivells. Actualment per la situació de la pandèmia es realitzen amb el grup d’aula.

A continuació trobareu un tastet de les propostes amb l’alumnat, que són vives i es van adaptant sempre a les necessitats i interessos de l’alumnat i els grups d’alumnes:

Racons d’aprenentatge

Els racons són una metodologia que ens permeten organitzar l’aula en diversos espais en els alumnes, distribuïts en petit grup, realitzen diferents activitats simultànies de manera autònoma.

D’aquesta manera proporcionem una atenció més individualitzada en la qual l’infant és el centre d’atenció del seu propi procés d’aprenentatge i aquests són creatius i flexibles, tot adaptant-se al seu procés evolutiu.

Les propostes són manipulatives orientades a desenvolupar les competències lingüístiques i matemàtiques de l’alumnat.

Racos1jpg
Racons2jpg
Racons3jpg
Racons4jpg
Racons5jpg
previous arrow
next arrow
IMG_2203HEIC
IMG_2208HEIC
IMG_2211HEIC
IMG_2212HEIC
IMG_2213HEIC
IMG_2214HEIC
Projecte2jpg
Projectejpg
previous arrow
next arrow

Treball per projectes

Què és el treball per projectes a l’Escola Serra de Marina?

El treball per projectes a l’escola es basa en les experiències que demostren que l’aprenentatge autèntic es produeix quan els nens i les nenes contextualitzen allò que aprenen, descobreixen el món en companyia des altres, s’enfronten al desafiament de plantejar i resoldre problemes reals, dirigeixen la seva pròpia investigació i es sorprenen del seu propi aprenentatge.

Per a nosaltres, treballar per projectes és un camí on els alumnes han d’anar descobrint per si mateixos, tot experimentant i profunditzant en el tema escollit, sent el docent un guia en aquest procés d’ensenyament, possibilitat que els infants siguin autònoms i responsables dels seu procés d’aprenentatge.

Com iniciem el projecte?

En tot projecte cal formular una pregunta repte que serà el motor que farà avançar el nostre projecte. Aquesta pregunta serà el nostre punt de partida. Cada repte o tema de treball és únic i segueix el seu propi itinerari, al qual depèn dels interessos de cada grup d’infants i d’altres factors que s’aniran trobant durant el procés, com les experiències del nostre dia a dia, motivacions, connexions, interessos, observacions…

Psicomotricitat

En l’etapa de l’educació infantil la psicomotricitat és entesa com una manera de fer, estar i, per tant, d’aprendre dels infants i se situa en el centre de la pràctica educativa i impregna tota l’activitat escolar.

Els infants aprenen a través del moviment, és un camp d’assaig i d’experimentació que incideix de manera significativa en el desenvolupament integral de l’infant, on les diferents àrees o àmbits estan profundament interrelacionats.

Les activitats proposades a les sessions tenen com objectiu propiciar el moviment lliure i la vivència del cos, i d’aquesta manera desenvolupar  la coordinació, la flexibilitat, l’equilibri, la força, l’expressivitat i la sensibilitat. Per aquest motiu dins de les sessions estaran presents també la música i la dansa. 

El temps a la sala de psicomotricitat

El temps a la sala de psicomotricitat permeten que l’alumne passi per diferents nivells de simbolització, és a dir, fer que el cos es converteixi en un llenguatge d’expressió i ajuden a incorporar aquesta estructura temporal als infants.

4
5
6
2.jpg
3.jpg
1.jpg
previous arrow
next arrow
IMG20230427131520jpg
IMG20230427131743jpg
IMG20230427131818jpg
IMG20230427131830jpg
IMG20230427131838jpg
IMG20230427131951jpg
IMG20230427132122jpg
IMG_3597HEIC
previous arrow
next arrow

Terrasseta

D’un temps en darrera, la terrasseta era un espai de joc lliure, en el qual l’única intervenció per part de l’equip docent era la vigilància. No obstant això, som conscients que cada vegada més es valora el poder del joc i temps d’esbarjo, tant amb finalitats educatives com per la seva potència com eina pedagògica. 

Avui dia, la terrasseta s’ha convertit en un espai d’aprenentatge social, de joc, de creativitat, d’inclusió, en el qual els alumnes es relacionen, es coneixen i estableixen vincles entre ells. Però no només això, sinó que dona la possibilitat d’imaginar, de descobrirexperimentar, resoldre problemes.

Hora del conte

Què és l’hora del conte?

La literatura té un paper important en el desenvolupament de la creativitat i en l’adquisició de la llengua oral i escrita. Afavoreix i desperta la capacitat lúdica i creativa, aborda la vessant emocional, així com ajuda a interpretar, imaginar, somiar i reconèixer el propi entorn. Un cop a la setmana, els infants gaudeixen d’una escolta estructurada d’un conte o àlbum il·lustrat.

Com el treballem?

Creem l’ambient: Una capsa màgica on apareix el conte i/o elements que apareixen, per tal d’activar els coneixements previs. A més, definim, concretem i compartim els objectius. 

Escoltem: És el moment de viatjar! Les connexions, les inferències, les hipòtesis, les preguntes literals, inferencials i crítiques formen part de l’acció d’escoltar. 

Expressem: Compartim l’experiència, el que hem entès, el que hem sentit, el que hem après. I posteriorment fem una activitat de síntesi.